Després del període de vacances nadalenques, Ricard Ustrell ha tornat a Catalunya Ràdio amb notables modificacions. Entre aquestes ressalta la incorporació d'una nova responsabilitat: la presentació d''El matí de Catalunya Ràdio' també els divendres. Aquest canvi, avançat per ARA , implica que el periodista assumirà el lideratge del programa matinal durant l'últim dia hàbil de la setmana, funció que anteriorment estava sota la batuta de la periodista Marina Romero.
Aquest canvi pretén donar força a l'emissora i escurçar la distància que hi ha amb el programa de Jordi Basté a RAC1. Amb l'objectiu de revitalitzar l'espai matutí i donar-li més personalitat, Ustrell també ha decidit incorporar nous col·laboradors. Entre ells, destaca Núria Marín, Sergi Pàmies o l'economista Xavier Sala i Martín, que en farà la secció de forma setmanal. La taula de tertulians també es veurà enriquida amb la presència de Pablo Simón, Sílvia Cóppulo i més presència de Manuel Campo Vidal.
El primer resultat de l'Estudi General de Mitjans amb Ustrell al capdavant de “El matí de Catalunya Ràdio” ha donat xifres interessants. Tot i que Jordi Basté es manté a la primera posició amb 704,000 oients, Ustrell va debutar amb 410,000 oients (443,000 a l'últim estudi amb Laura Rosel). Aquestes dades suggereixen una continuïtat en la competitivitat entre tots dos programes, marcant l‟inici d‟una nova etapa per a Catalunya Ràdio en la lluita pel lideratge.
'Col·lapse' es manté els dissabtes a TV3
Ricard Ustrell se centra a la ràdio, però no deixa de banda la televisió. El periodista continuarà liderant 'Col·lapse' al prime time dels dissabtes de TV3, un espai que torna a les pantalles el proper 13 de gener. Això sí, aquesta temporada el programa s'enregistra els divendres a la nit, perdent la màgia del directe perquè Ustrell pugui compaginar els seus dos programes.
La segona temporada de 'Col·lapse', que es va estrenar el 30 de setembre, ha aconseguit el primer lloc a la nit dels dissabtes, registrant una audiència mitjana de 184,000 espectadors i un 12.7%. Aquests números representen una notable millora de +2.9 punts en comparació de la mitjana obtinguda entre setembre i desembre de 2022, quan va aconseguir 146.000 espectadors i un 9.8%.