À Punt anuncia l'arribada de nous espais divulgatius i d'entreteniment a una primera tanda de novetats. La cadena autonòmica valenciana ha anunciat de cara al febrer hi haurà canvis en la programació. À Punt ha optat per introduir nous formats a la programació per millorar la competitivitat de la graella diària.
D'aquesta manera, el dilluns 29 de gener, abans del NTC Migdia, s'estrena 'La via verda', un nou programa produït pels serveis informatius d'À Punt. És un espai de 30 minuts sobre medi ambient, canvi climàtic, divulgació científica, sector primari i el temps. Amb aquest espai informatiu es reforça la informació que el programa Mar i Bancal dedica cada dia a l'agricultura, la pesca i la ramaderia.
'La via verda' és un espai vertebrador de la Comunitat Valenciana, amb especial atenció als temes específics de les províncies de Castelló i Alacant. El programa respon a l'interès de l'audiència per continguts mediambientals, rurals i meteorològics "amb un tractament rigorós des del punt de vista informatiu. Tot i això, compta amb un format atractiu, desenfadat i molt entretingut", assegura Ivan Esteve, Director d'Informatius de la radiotelevisió valenciana.
El periodista Mathies Muñoz és el presentador d‟aquest espai diari i estarà acompanyat pels també periodistes dels serveis Informatius. Hi participaran Maria Sánchez, Fèlix Tena, Jesús Moreno, Nuria Navarro, Joan Miquel Llopis i Melu Bort. Des d'Alacant, comptarà amb José Coloma i, des de Castelló, amb Abel Campos.
Amb aquesta estrena, el programa 'De mar y bancal' s'avança 45 minuts i s'emetrà a les 12.45h. Aquest espai de tira diària continuarà mostrant així a l'audiència d'À Punt el dia a dia de sis joves agricultors, ramaders i pescadors de la Comunitat Valenciana.
À Punt també estrena 'Cadena de Valor 3.0'
La segona novetat que prepara À Punt és el programa sobre empreses valencianes 'Cadena de Valor 3.0', que s'emetrà els dissabtes i els diumenges, també abans del NTC Migdia. Aquest nou espai serà un aparador per a les PIMES de la Comunitat Valenciana. Pretén visibilitzar i reconèixer la feina que fan els emprenedors així com mostrar els processos de fabricació dels productes amb ADN de la Comunitat.
'Cadena de Valor 3.0' ha estat possible gràcies al finançament d'IVACE (Institut valencià de la Competitivitat). Mostrarà de manera atractiva i entretinguda productes innovadors i serveis que triomfen internacionalment amb la marca Comunitat Valenciana. Productes que en molts casos són desconeguts per a la majoria de la societat.
Es tracta de la versió televisiva de 'Cadena de Valor', el magazín de ràdio sobre economia, innovació, emprenedoria i consum, que s'emet cada tarda en directe a la ràdio d'À Punt i que ja compleix quatre temporades. Per seleccionar les 70 empreses que formaran part de la primera edició del programa de televisió s'ha comptat amb l'assessorament d'institucions i organismes. Algunes com l'IVACE, la Cambra de Comerç i la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), entre d'altres.