La tercera edició del Benidorm Fest ja ha donat el tret de sortida. Aquest dimarts 30 de gener, La 1 ha emès la primera semifinal, que ha aconseguit ser la segona opció de la franja. Tot i això, un dels comentaris més repetits ha estat sobre el so de la gala, ja que des de casa no s'escoltava bé els artistes.
Recordem que Angy, Sofia Coll, Nebulossa i Miss Caffeina han estat els primers classificats del Benidorm Fest. Per la seva banda, Quique Niza, Mantra, Noan i Lérica han estat els menys votats i els eliminats de cara a la final. A més, les altres quatre places se la juguen a la semifinal María Peláe, Dellacruz, Marlena, st. Pedro, Jorge González, Yoly Saa, Roger Padrós i Almàcor.
D'aquesta manera, María Eizaguirre, durant la roda de premsa l'endemà de la semifinal, ha donat explicacions sobre els fets: "Tot el so i la barreja del que va passar el Palau va arribar correctament a la unitat mòbil i el problema és aquesta transmissió. Els problemes sorgeixen arran de la transmissió. S'està veient que ha provocat aquesta interferència que ha fet que a la tele no se senti de manera correcta".
"Tot el que ha passat aquí estava ben barrejat i era bona qualitat. S'ha detectat que hi ha diferents fases d'emissió i en una s'ha registrat alguna incidència que s'està veient com es pot solucionar", afegia la directora de comunicació.
"Aquest any, el so de sala, s'ha pujat la qualitat sonora i s'està veient si això ha provocat que aquesta emissió hagi existit aquesta distorsió que fes que se sentís el so ambient més fort del que caldria. Ho estan mirant i quan donin el punt del procés on hi ha el problema s'intentarà solucionar. Al Palau se sentia bé i tot el que va sortir des d'aquí la qualitat era òptima, és un problema de l'emissió", concloïa María Eizaguirre.
La primera semifinal del Benidorm Fest ha millorat en audiències respecte de l'any passat i és la segona opció de la nit. La preselecció per a Eurovisió aconsegueix un fantàstic 10,8% i 1.005.000 espectadors, pujant 8 dècimes de share. Destaca entre els espectadors de 13 a 24 anys amb un 24,2% de share i entre els de 25 a 44 anys amb un 19,2%, així com a Madrid (17,4%) i a la Comunitat Valenciana (17, 8%).