Antena 3 és la cadena líder del 2023, com ho va ser el 2022. Ha liderat tots els mesos de l'any, de gener a desembre, encadenant, de fet, 26 mesos consecutius al capdavant en què és la seva ratxa històrica més gran de lideratge. Reina aquest 2023 amb un 13,3% de quota i aconsegueix la major distància de Telecinco des de 1996, a 2,9 punts.
D'aquesta manera, Antena 3 és la cadena més vista a les franges de major consum: sobretaula (16,1%), tarda (12,3%) i prime time (14,5%). A la franja de màxima audiència, aconsegueix segon major avantatge històric amb Telecinco, a 5,2 punts, liderant també en target comercial (12,5%).
És, a més, la cadena que aconsegueix més espectadors únics, amb més de 12 milions de mitjana cada dia del 2023. Aquest any, a més, Antena 3 ha crescut en el nombre de jornades que ha estat líder i ha concentrat el 86% de victòries. També ha tingut l'emissió més vista el 92% dels dies i és la reina absoluta del 'minut d'or' aconseguint-ho al 90% dels dies.
Antena 3 Noticias (18,8% i 2.024.000) tanca 2023 com els informatius líders per sisè any consecutiu, amb l'avantatge històric més gran sobre Telecinco. Per edicions Antena 3 Noticias 1 (21,1% i 2.138.000) és el més competitiu de tota la televisió, mentre que Antena 3 Notícies 2 (19% i 2.218.000) és l'informatiu més vist i líder per quart any consecutiu. Antena 3 Noticias Fin de Semana (16% i 1.690.000) és l'opció informativa més vista per tercer any consecutiu, mentre que 'Noticias de la mañana' (14,3% i 168.000) és també més vist, per segon any consecutiu
L'entreteniment més vist de la televisió
Antena 3 aconsegueix, un altre any més, els programes més vistos de la televisió. El rànquing l'encapçala 'El Hormiguero' (16,4% i 2.286.000) , líder per novè any consecutiu amb el seu màxim històric en quota. El segueix 'Pasapalabra' (21,2% i 2.085.000), un altre cop amb la distància històrica més gran amb Telecinco, a 12,4 punts.
Els segueixen 'El Desafío' (16,5% i 1.901.000) o 'Tu cara me suena' (19,1% i 1.787.000) , líders absoluts de divendres a la nit. Així com 'Mask Singer' (17,1% i 1,6 M), 'Atrapa un millón' (15,5% i 1,4 M) o 'The Floor' (12,5% i 1 M), líders dels dimecres. Per la seva banda, 'La Voz' (16,9% i 1,5 M) i 'La Voz Kids' (13,2% i 1,2 M) són líders un altre any més, en les respectives nits de divendres i dissabtes
En day time també destaca 'Y ahora Sonsoles' (12,4% i 1.019.000), líder com el magazín més vist de la tarda. I al matí 'La Ruleta de la Suerte' (20,7% i 1.588.000) segueix superant-se i és novament líder al costat de 'Cocina Abierta de Karlos Arguiñano' (17,4% i 883.000), que ha aconseguit l'any més competitiu de tota la història.
Set de les deu sèries més vistes
Antena 3 també aconsegueix set de les deu sèries més vistes de la televisió el 2023. 'Hermanos' (13,7% i 1.286.000) és la ficció aliena de més èxit aquest any a la televisió i líder també amb la seva emissió els dilluns i dimarts a la cadena. També han destacat 'Cristo y Rey' (11,4% i 1.141.000) i 'Heridas' (10,4% i 1.124.000).
A nivell diari, també aconsegueix les sèries diàries més vistes a la tarda, començant amb 'Tierra amarga' (14,6% i 1.322.000) , que es va acomiadar com a líder absoluta. També lidera la seva franja 'Pecado Original' (12,6% i 1.074.000) , que és la sèrie diària més vista en emissió. Així com 'Amar es para siempre' (11,1% i 1.057.000) com la sèrie nacional més vista de les tardes i conquereix el lideratge amb la seva temporada final.